MELAYU ISLAM

Posted by Farhan Ahmad Wednesday, April 20, 2011



"Anak kecil main api, terbakar hatinyanya yang sepi, air mata darah bercampur keringat, bumi dipijak milik orang"


Bila menyanyi retorik lagu Melayu ini, racisme membuak dalam diri, tidak percaya rezeki Allah, tidak lihat ISLAM menunjangi BANGSA. Maka mata meliar melihat akar BANGSA menunjangi ISLAM. Lupa ISLAM itu rahmatan lil 'alamin (rahmat sekalian alam), yang menunjangi seluruh bangsa di dunia. Lupa menaikkan nama ISLAM, utamanya menaikkan nama BANGSA. Bangga selaku BANGSA, sepi selaku pejuang ISLAM.


Buta haraki dan nilai dakwah ISLAM, cinta nasib BANGSA berdosa. Lantaran itu, Allah swt membalas segalanya. Bangsa banyak jatuh dihina, BANGSA 'Ad di azab ditiup angin gagah ciptaan tuhan !!! BANGSA Tsamud di telan bumi hancur luluh berkecai!!!, BANGSA Nuh tenggelam dengan lautan dalam!!! BANGSA Sadum tenggelam dek gempa bumi!!! BANGSA Madyan hancur dalam gempita dan kegersangan bumi bertimbunan jasad tidak bernyawa!!! BANGSA Firaun tenggelam dalam belahan lautan!!! BANGSA Israel Zionis sesat sehingga penghujung dunia!!!


Adakah ini penghujungnya kehidupan si pencinta BANGSA!! Biar mati anak jangan mati adat ??, Berimankah kalam ini... Apakah kamu memahami maksud ADAT? Adat di definisikan sesuatu kebiasaan atau upacara tindakan yang sudah sebati dengan suatu keadaan tempat dan masyarakat. Apa jadi jika ADAT fasid runtuh IMAN, mana letak ISLAM mu?


Adakah ADAT yang rosak ini mampu dipertahan? Adakah ADAT hiburan jadi santapan? Adakah MELAYU dihidangkan dengan adat nilai ISLAM di pejamkan.. Oh bangsa apa ini. Memang binasa!!!!.


Hedonisme pada anak2 tidak mengapa lagi di bibir BANGSA hina ini!! Gubah lah lagu di atas kepada BANGSA hinamu yang telah lama dipijak itu. Kenapa lirikkannya pada nafas assobiyah. ISLAM tiada dalam dirimukah. Ramai juga cendiakawan berhujah goncang, berhujah rapuh merapatkan MELAYU mu dalam nafas ISLAM??? Ternyata buta mata hatimu hakikatnya. ISLAM yang luas nafasnya, panjang nafasnya cuba dikecilkan dalam nafas sesak MELAYU mu???


MELAYU ISLAM ramai bodoh. BODOH lagi hati pemBANGSA, bila BANGSA menutup mata kezaliman BANGSA tanpa bernafas dalam hikmah ISLAM maka hancurlah BANGSA itu. Alangkah bodohnya mereka mempertahankan perkara TIADA kerana BANGSA itu tiada apa-apa ISLAM tetap disana.

0 comments:

Post a Comment

get this widget here